Iranian Agriculture News Agency

آغاز تولید 288 هزار نشاء پنبه در شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کشت نشاءپنبه در سال جاری با همکاری اتحادیه تعاونی تولید استان در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه تخت خواجه انجام شد و با اجرای این امر تعداد 244800 اصله نشاءرقم ورامین و43200 اصله نشاء رقم مای جهت کشت در سطح بیش از 6 هکتار زمین تولید می‌شود.

آغاز تولید 288 هزار نشاء پنبه در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری با بیان اینکه ارقام کشت شده به صورت نشاء در این شهرستان ارقام ورامین، مای وخرداد می باشد، تصریح کرد: حدودا 30 روز قبل از کشت مرسوم منطقه انجام می شود تا در زمان مناسب به مزرعه منتقل شوند و برای انجام اینکار حدودا 4000 سینی نشاء و بذور با کیفیت واستانداردی تامین وتدارک شد.

امیری خاطرنشان کرد: اصولا بر روی هرحفره سینی نشاء یک بذر  کشت می شود اما جهت  اطمینان از تولید نشاء سالم وکافی  در هر حفره بیش از یک بذر به صورت دستی کاشته شد و در داخل حفره ها با بستر مناسب کشت پر شده وسپس آبیاری شدند.

وی اظهار کرد: بیش از 11 کارگر،کار کشت نشاءپنبه در شهرستان را انجام میدهند اصولا سینی ها بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرند تا نور کافی به نشاءها برسد و ریشه ها آسیب نبینند و نشاء باکیفیتی تولید شود و نشاء تولیدی پس از 35 روز آماده  انتقال به زمین اصلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: باید مراقبت گردد تا دچار بوته میری نگردد و نشاءهای تولیدی با دستگاه نشا کار در زمین اصلی کشت می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مزایای نشاکاری می توان به صرفه جویی در مصرف بذر، طولانی کردن فصل رشد، کنترل  بهتر آفات در مراحل اولیه رشد گیاه، کاهش تعداد وجین علف هرز در مراحل اولیه،  استقرار مناسب بوته ها و رسیدن به تراکم مطلوب و در نتیجه عملکرد بالاتروزودرسی  وصرفه جویی در مصرف آب در  محصول اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید