Iranian Agriculture News Agency

پایش مزارع وکنترل و مبارزه با ملخ بومی البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: بارندگیهای اخیر و وضعیت مناسب پوشش گیاهی مراتع و مزارع موجب ظهور زودهنگام برخی آفات شده است.

پایش مزارع وکنترل و مبارزه با ملخ بومی البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، وی افزود: پیرو بازدیدهای متعدد و پایش مداوم مزارع شهرستان کرج کانونهای آلوده و مراکز انتشار ملخ های بومی بی بال در روستاهای نوجان و دروان شناسایی شد و تراکم گیری آفت مذکور صورت پذیرفت.

 در همین خصوص حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مبنی براقدام مشترک ادارات جهت کنترل ملخ بومی و ضمن هماهنگی با مدیریت حفظ نباتات استان و اداره منابع طبیعی شهرستان، سه شنبه 30 اردیبهشت 99 اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج صورت پذیرفت.

 اسماعیل صارمی در این خصوص افزود: در تراکم گیری آفت مذکور، مشاهده گردید که پوره ملخ سن 3 و 4 با تراکم 7 الی 12 عدد در مترمربع در حال ریزش به مراتع و باغات می باشد که نهایتا مبارزه شیمیایی در سطح 6 هکتار در حاشیه باغات و روستاها و همچنین با حفر کانال آب وروغن واستفاده از تله های تشتکی و نوری در مراتع و اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: در این اقدام 24 لیتر سم فنیتروتیون بصورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی تحویل دهیاران روستاهای دروان و نوجان شد و مشترکا  توسط دهیاری و منابع طبیعی سمپاشی علیه این آفت انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید