Iranian Agriculture News Agency

فارس 300 پروژه پژوهشی کشاورزی در دست اجرا دارد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه برای تسهیل طرح های تحقیقاتی در حال حاضر ۳۰۰ پروژه پژوهشی در این مرکز در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه ها که بر اساس نیازهای بخش اجرا تعیین می شود پس از طرح در کمیته فنی بخش، شورای مرکز و شورای تحقیقات تصویب می شود.

فارس 300 پروژه پژوهشی کشاورزی در دست اجرا دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ابراهیم زارع روز چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس، ابراز کرد: استان فارس بیشترین حجم فعالیت را در خصوص نظام نوین ترویج بخش کشاورزی در سطح کشور داشته است.

به گفته وی؛ علی رغم شیوع بیماری کرونا آموزش و تحقیقات در بخش کشاورزی فارس تعطیل نشده به گونه ای که با استفاده وبینار آموزش ارائه می شود.

زارع  ابراز کرد: فیلم های آموزشی در مورد مسائل کشاورزی استان تهیه و برای بهره برداران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه۲۲ مشکل بخش کشاورزی فارس شناسایی و تهیه نقشه راه برای برون رفت از این مشکلات در دست اقدام است، بیان کرد: برای هر کدام از این موضوعات چند مگا پروژه تعریف شده که با تامین اعتبار و اجرای این مگا پروژه ها مسائل اساسی بخش کشاورزی حل می شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه در قالب طرح نظام نوین ترویج برای هر مرکز جهاد کشاورزی یک محقق معین تعریف شده است، گفت: این استان به ۶ ناحیه تقسیم و برای هر ناحیه ۱۵ محقق معین تعیین شده است در نتیجه هر مرکز جهاد کشاورزی از این افراد نیز بهره مند می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید