Iranian Agriculture News Agency

توزیع 12 هزار اصله نهال گل محمدی یارانه‌ای در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: در سال زراعی جاری 12 هزار اصله نهال گل محمدی یارانه‌دار میان متقاضیان این شهرستان توزیع شد.

توزیع 12 هزار اصله  نهال گل محمدی یارانه‌ای در شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی ضمن بیان این مطلب افزود: کشت این تعداد نهال در سطح 3 هکتار گلستان گل محمدی در شهرستان هشترود کشت شده است.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان شهرستان هشترود از کاشت گل محمدی اظهار کرد: کشت محصولات و گیاهان با نیاز آبی پایین جزو برنامه کاری و ترویجی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود است.  

 احمدی توضیح داد: به منظور تحقق سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت محصولات و گیاهان با نیاز آبی پایین، جهادکشاورزی جایگزین کردن و کاشت محصولات کم‌آب‌بر به جای محصولات پرمصرف و از طرفی تولید اقتصادی این گونه محصولات را در برنامه کاری و ترویجی خود قرار داده که کشت گل محمدی از جمله آنهاست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود افزود: درختچه‌های گل محمدی کم‌توقع و بسیار مقاوم است و با شرایط آب ‌و هوای نامساعد اقلیمی و خاکی سازگاری بالایی دارد و در برابر کم‌آبی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

وی گفت: تلاش و پیگیری همکاران جهادکشاورزی موجب شده است سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان هشترود تاکنون  به 13 هکتار برسد که سالانه در حدود 40 تن محصول گل تر از گلستان های شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

احمدی در پایان افزود: با توجه به توسعه باغات گل محمدی در شهرستان و شرایط اقلیمی مساعد برای توسعه کشت گل محمدی نیاز است تا صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان ایجاد شود از سرمایه گذاران در خواست می شود در این مورد نسبت به ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید