Iranian Agriculture News Agency

تغییر تاریخ کاشت نخود از بهاره به پاییزه در شهرستان میانه

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میانه گفت: 3925هکتار کشت پاییزه و بهاره انواع حبوبات از جمله نخود ،عدس و لوبیا در این شهرستان کشت شده است.

تغییر تاریخ کاشت نخود از بهاره به پاییزه در شهرستان میانه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، شهرام ایرانی پور با اعلام این خبر گفت: کشاورزان میانه هر سال در اواخر پاییزه نخود و اواخراسفند ماه  نخود سفید و قرمز، عدس ولوبیا را در مزارع خود به ۲ روش سنتی و مکانیزه کشت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشت غالب نخود این شهرستان به صورت دیم بوده و متوسط عملکرد نخود دیم در شهرستان میانه در هر هکتار500کیلوگرم می‌باشد.

وی افزود: امسال با توجه به بارش‌های خوب بهاره و رطوبت بالای خاک، کشت بهاره با کمی تاخیر نسبت به سالهای گذشته آغاز شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میانه با ذکر مزایای کشت پاییزه نخود گفت: تغییر تاریخ کاشت نخود از بهاره به پاییزه در راس برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میانه قرار دارد.

وی گسترش کشت مکانیزه نخود پاییزه در تناوب با غلات گندم و جو دیم را منشا تحول در معیشت بهره برداران زراعی شهرستان و موجب افزایش سطح و ارزش تولید زراعی این شهرستان عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه نخود پاییزه و انتظاری ارقامی همچون عادل، آزاد،کوگسو، آزکان  و منصورکشت می شود و قابلیت برداشت با هد مخصوص در صورت عملیات خاکورزی مناسب  را دارد.

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میانه از کشاورزان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا، هنگام مراجعه به مزارع خود اصول بهداشتی مقابله با گسترش این بیماری را رعایت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید