Iranian Agriculture News Agency

برداشت جو در مزارع آرادان آغاز شد؛ 3110 هکتار از مزارع آرادان زیر کشت جو است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از آغاز برداشت محصول جو از اراضی زیر کشت این محصول خبر داد.

برداشت جو در مزارع آرادان آغاز شد؛ 3110 هکتار از مزارع آرادان زیر کشت جو است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی اظهار کرد: امسال سه هزار و 110 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت جو قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میانگین تولید جو در شهرستان 4/1تن در هر هکتار است گفت: برآورد می‌شود کشاورزان این شهرستان امسال حدود 12 هزار و 700 تن جو از مزارع خود برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با اشاره به ارقام کشت‌شده جو در اراضی شهرستان آرادان گفت: ارقام کشت‌شده شامل گوهران، یوسف، بهرخ و ریحان است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه برداشت محصول جو از اراضی شهرستان آرادان تا شانزدهم خرداد ادامه دارد گفت: تعداد 5 دستگاه کمباین بومی و 21 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان به عهده دارند و در این رابطه 10 اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی آرادان در حمایت از کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی برخی از این اقدامات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید