Iranian Agriculture News Agency

در جلسه شورای کشاورزی استان مطرح شد:

تابستان شیرین برای کشاورزان خوزستانی

استاندار خوزستان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، 436 هزار هکتار از اراضی استان در حوضه آبریز به کشت تابستانه اختصاص یافت.

تابستان شیرین برای کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای کشاورزی استان که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان آب و برق استان برگزار شد گفت: این جلسه با هدف برنامه‌ریزی برای کشت تابستانه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری ضمن حرکت در این مسیر باید تلاش کنیم سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌‌ها نیز در راستای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب باشد.

شریعتی در ادامه تصریح کرد: تابستان سال گذشته با توجه به میزان آب موجود در استان و کشت بسیار خوبی که انجام شد توانستیم تابستان شرینی را برای کشاورزان استان رقم بزنیم، امسال نیز با برنامه‌ریزی، همت و پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و همکاری سازمان آب و برق استان و معاونت عمرانی استانداری سناریوی اصلی کشت تابستانه در استان رقم خورد و بیشترین سطح زیر کشت به کشت تابستانه اختصاص یافت.

استاندار خوزستان با بیان این مطلب که در سال گذشته با توجه به میزان منابع آبی موجود در استان 460 هزار هکتار به کشت تابستانه اختصاص یافت گفت: امسال نیز 436 هزار هکتار از اراضی استان در حوضه آبریز به کشت تابستانه اختصاص خواهد یافت و با توجه به این مطلب که منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته محدوتر است این میزان رقم قابل ملاحظه‌ای خواهد بود که با هدف رضایت کشاورزان، پایداری تولید، تامین امنیت غذایی کشور و لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای شعار سال جهش تولید با این پیشنهاد در شورای کشاورزی استان موافقت شد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مسئولان استانی باید بیشترین ریسک را برای محقق شدن این میزان سطح زیر کشت متقبل شویم اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و عدم صادرات محصولات عمده کشاورزی از جمله گندم و برنج توسط کشورهای صادر کننده و همچنین بروز مشکل در نقل و انتقال کالاهای اساسی بین کشورها، در راستای تامین امنیت غذایی، رضایت و رفاه حال کشاورزان سخت‌کوش و هم‌استانی‌های عزیز برای تحقق و به ثمر رسیدن این میزان سطح زیر کشت در استان بیشترین ریسک را متقبل شویم.

وی در پایان گفت: امیدوارم پایان تابستان امسال نیز هم برای کشاورزان استان و هم برای تامین امنیت غذایی کشور تابستانی شیرین و پرحلاوت باشد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید