Iranian Agriculture News Agency

130 تشکل عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر 130 تشکل سهامدار صندوق هستند که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد آنها به 300 تشکل افزایش خواهد یافت.

130 تشکل عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا خزایی در نشست خبری افزود:  صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان با هدف توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و با مشارکت 30 تشکل از تشکل های فعال در بخش و با سرمایه اولیه  530 میلیون ریالی تاسیس شد.

وی ادامه داد :طبق قانون، دولت موظف شده 49 درصد سرمایه صندوق  سهم دولت  از محل فروش امکانات و واگذاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان های تابعه تامین کند.

وی با بیان اینکه دولت موظف شده قسمتی از منابع خود را برای افزایش سرمایه صندوق در چارچوب بودجه سالانه اختصاص دهد، افزود: تاکنون مبلغ 19 میلیارد و 400 میلیون تومان که 51درصد اورده  اعضا ءو 49درصد نیز کمک دولت  به صندوق است.

خزایی تصریح کرد: با توجه به گستردگی مجموعه های بخش  کشاورزی وهمچنین نقش بسیار ارزنده  این بخش در تحقق شعار سال "سال جهش تولید" انتظار می رود به خصوص با عنایت به اولویت بخش کشاورزی منابع بیشتری به صندوق کمک شود تا امکان توسعه خدمات فراهم شود

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال‌جاری و جهش تولید در تولید محصولات فرآوری بخش کشاورزی افزایش ۱۲ درصدی سهام بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این صندوق در دستور کار قرار دارد.

خزایی گفت: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی قراردادی در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان  ، توسعه کشت گلخانه ای ، صادرات کشمش ،سیر ،سیبزمینی و دیگرمحصولات   از جمله برنامه‌های صندوق توسعه بخش کشاورزی استان همدان در سال‌جاری است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان با اشاره به نهالستان گردو در شهرستان توسیرکان اظهار داشت: بزرگترین نهالستان گردو در خاورمیانه در این شهرستان در حال تولید نهال می باشد که با حمایت های کامل صندوق توسعه کشاورزی استا ن توانسته سالانه بیش از یک میلیون نهال تولید کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید