Iranian Agriculture News Agency

کنترل ۱۰میلیون مترمکعب سیلاب در شهرستان ری

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری از اجرای طرح های مختلف پخش سیلاب و آبخوان داری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ١٠ میلیون مترمکعب سیلاب با اجرای این طرح ها در منطقه سنگتراشان شهرستان ری کنترل و در آبخوان های منطقه نفوذ کرده است.

کنترل ۱۰میلیون مترمکعب سیلاب در شهرستان ری

به گزارش ایانا در استان تهران، ضیاء نصرتی اظهار کرد: طرح های آبخیزداری، پخش سیلاب و آبخوان داری شهرستان ری با اعتبار  ٢٥ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان طی یک سال گذشته ٨٥ هزار مترمکعب عملیات خاکی و شش هزار و ٧٠٠ مترمکعب عملیات سنگی - ملاتی در سطح اراضی شهرستان ری انجام شده است، ابراز کرد: ایجاد بندهای انحرافی و سرریز های ایجادشده برروی دایک خاکی از جمله این اقدامات است.

نصرتی یادآور شد: اجرای طرح های پخش سیلاب و آبخوان داری علاوه برمهار سیلاب و کاهش خسارات، موجب بهره گیری مطلوب از ظرفیت بارش و سیلاب ها درجهت افزایش نفوذ باران در زمین و تقویت ذخیره آب در آبخوان ها می شود.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ری به اهداف مورد نظر در اجرای طرح های آبخیزداری اشاره و تصریح کرد:حفظ آب و خاک،احیای پوشش گیاهی عرصه های پخش سیلاب، تقویت سفره های آب زیرزمینی با هدف تقویت آبدهی چاه ها،چشمه ها، قنات ها و جلوگیری از نشست زمین از اهداف مهم اجرای طرح های آبخیزداری و پخش سیلاب بر عرصه آبخوان ها است.

نصرتی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح ها زمینه ایمن سازی مراکز سکونتی، دانشگاهی و نواحی صنعتی واقع در بخش خاوران، شهر قیامدشت و جاده امام رضا(ع) در برابر خطرات سیلاب ها فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید