Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

فرهنگ تعاون در جامعه باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تقویت فرهنگ تعاون در جامعه ضروری است.

فرهنگ تعاون در جامعه باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: قطعاً یکی از بخش‌های مهم تولید و توزیع در بخش کشاورزی، سازمان تعاون روستایی است و بدون شک مدیریت این بخش نیز از کارهای بسیار سخت به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: متاسفانه نقش‌ تعاون روستایی در کشور آن طور که باید و شاید تبیین و اهمیت آن در بحث فرهنگی بیان نشده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: اقتصاد کشور بر سه محور بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش تعاونی شکل گرفته است و قطعا یکی از ارکان اقتصاد کشور تعاونی ها هستند که قانون اساسی نیز به آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه تعاونی های روستایی به لحاظ گستردگی زیادی در کشور دارند، گفت: فعالیت این بخش بسیار مهم است زیرا هر کجا که کشاورزان فریادشان برای افزایش تولید و عدم خریداری بلند شده، تعاون روستایی به فریادشان رسیده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که باید فرهنگ تعاون را در جامعه تقویت کنیم، گفت: در رسیدن به تعاون و یک تشکل، قدم اول تمایل اجتماعی، قدم دوم تفاهم و در قدم سوم، تعاون اجتماعی است.

 وی یادآور شد: تعاون روستایی میدان عمل است و باید در حوزه فرهنگی نیز سازمان تعاون روستایی بیشتر شناسانده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید