Iranian Agriculture News Agency

رونق دیم‌کاری بعد از ۱۸ سال خشکسالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال کشت دیم افزایش بیش از ۳۰ درصدی دارد، گفت: بارش‌های بهاری زمین‌ها را مرطوب کرده و زمینه را برای کشت دیم فراهم کرده است.

رونق دیم‌کاری بعد از ۱۸ سال خشکسالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی افزود: ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان زیرکشت محصولات دیم رفته که پیش بینی می‌شود ۷ هزار تن محصول دیم شامل گندم جو خربزه هندوانه برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال پس از ۱۸ سال خشکسالی بارندگی‌ها به ۳۰۰ میلی متر رسیده و سبب رونق کشت دیم شده است. در حال حاضر بیش از ۱۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت محصولات باغی و زراعی است و میزان تولیدات محصولات زراعی، کشاورزی و باغی در این استان ۷۹۵ هزار تن است.

وی به کشاورزان دیم‌کار پیشنهاد کرد: بهره برداران نسبت به تغذیه اراضی خود با استفاده از کود‌های شیمیایی و حیوانی در زمان مناسب اقدام کنند چرا که استفاده از این کود‌ها در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

قوسی بیان کرد: در کشت دیم نیاز به آبیاری نیست و کشاورزان با آب جمع‌آوری شده در بندسار‌ها و رطوبت موجود در مزارع شروع به کشت می‌کنند و این فرصت پتانسیلی است که کشاورزان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید