Iranian Agriculture News Agency

تولید 10220 تن انواع ماهیان پرورشی ، کپورماهیان و قزل آلا ، در سال 98

20 میلیون قطعه تخم چشم زده قزل آلا در استان تولید شده است .

تولید 10220 تن انواع ماهیان پرورشی ، کپورماهیان و قزل آلا ، در سال 98

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،  محمدرضا عباسی مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد این مدیریت در سال گذشته گفت : در سال 98 با تلاش و کوشش آبزی پروران استان و با هدف تولید پروتئین ارزشمند گوشت سفید و تامین بخشی از نیازهای غذایی کشور و استان ، 10220 تن ماهی پرواری شامل کپور ماهیان و ماهی قزل آلا تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد 8 درصدی را به دنبال داشته است . دربخش تولید بچه ماهی قزل آلا نیز به تولید 65 میلیون قطعه رسیده ایم که نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش داشته است . همچنین 20 میلیون قطعه تخم چشم زده قزل آلا در استان تولید شده است . 

وی افزود : علاوه بر تولید آبزیان خوراکی در استان تولید ماهیان زینتی نیز از فعالیت های اشتغالزا در استان است که در سال گذشته فعالین این بخش موفق به تولید 67 میلیون و پانصد هزار قطعه انواع ماهیان زینتی شده اند و همچنین تولید 200 هزار قطعه زالوی طبی و استحصال خاویار از دیگر تولیدات بخش آبزی پروری استان است.

مدیر شیلات استان اعلام کرد  ارزش محصولات آبزی پروری استان را بالغ بر 3840 میلیارد ریال می باشد که امید است با ارائه حمایت های لازم و موثر از این بخش کشاورزی در سال جهش تولید شاهد ارتقائ کمی و کیفی  تولید و رفع موانع و مشکلات به  خصوص در بازار عرضه، مصرف و توسعه صادرات باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید