Iranian Agriculture News Agency

۵۰ واحد بازیافت پلاستیک در کهریزک اخطاریه محیط زیستی گرفتند

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۵۰ واحد غیرمجاز جمع آوری و بازیافت پسماندهای پلاستیکی در بخش کهریزک این شهرستان اخطاریه محیط زیستی دریافت کردند.

۵۰ واحد بازیافت پلاستیک در کهریزک اخطاریه محیط زیستی گرفتند

به گزارش ایانا در استان تهران، زهره عبادتی اظهار داشت: این واحدهای غیر مجاز با جمع آوری مقادیر زیادی از زباله‌های مختلف از جمله پلاستیک، فلزات مختلف، کاغذ و مقوا باعث آلودگی آب و خاک منطقه شده بودند.
وی با بیان اینکه حکم جمع آوری واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی کهریزک از سوی دستگاه قضایی صادر شده است، عنوان کرد: صاحبان این مراکز غیر مجاز تفکیک زباله از زمان صدور اخطاریه زیست محیطی یک هفته فرصت برای ساماندهی و جمع آوری دارند، در صورت رعایت نکردن قانون به زودی این مراکز جمع آوری خواهند شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه کرد: برای محدود کردن فعالیت های واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله کهریزک در گام اول با همکاری بخشداری انشعابات آب، برق و گاز این واحدها قطع شده است.

عبادتی اصلی ترین دلیل تجمیع واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی در کهریزک وجود مجتمع پردازش آراد کوه عنوان کرد و گفت: مسئولان این مجتمع باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی واحدهای جمع آوری پسماند در داخل آراد کوه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری درخصوص پسماندهای پلاستیکی دو هدف اصلی را دنبال می کند؛ اول اینکه تمامی واحدهای جمع آوری و پردازش این پسماندها از سطح شهرهای و روستاهای ری جمع آوری شود و دوم اینکه تمامی پسماندهای با همکاری مسئولان مجتمع آراد کوه در داخل آن جمع آوری و بازیافت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید