Iranian Agriculture News Agency

بازرگان اعلام کرد:

ارتقای امنیت غذایی و بهره وری منابع تولید محورهای اصلی تحقیقات کشاورزی

نشست فرهنگ و کشاورزی با موضوع فرهنگ و علمی شدن کشاورزی در راستای جهش تولید، امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

ارتقای امنیت غذایی و بهره وری منابع تولید محورهای اصلی تحقیقات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مسئولیت پیدا کردن راه حل برای بخش کشاورزی، آموزش و ترویج یافته های نو برای گذر از مشکلات به بهره برداران را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی و حل مشکلات کشاورزی مبتنی بر دو محور اساسی است، یادآور شد: ارتقای امنیت غذایی کشور و ارتقای بهره وری منابع تولید دو محور اصلی در بخش تحقیقات کشاورزی است.

بازرگان با اشاره به اینکه امنیت غذایی سه مولفه روشن دارد، گفت: کمیت، کیفیت و دسترسی، سه مولفه اصلی امنیت غذایی هستند که در پژوهش‌های این سازمان مدنظر قرار دارند.

وی با تاکید بر این که ارتقای بهره‌وری در منابع انسانی و منابع تولید در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی یکی از پایه های تولید است و در تحقیقات کشاورزی تلاش می‌کنیم، بهره‌وری منابع را بالا ببریم تا از نعمت های خدادادی بهتر استفاده کنیم؛ امنیت غذایی ما پایدار بماند و نسل های بعدی نیز بتوانند از این منابع ارزشمند بهره‌مند شوند.

بازرگان گفت: ما همچنان در شرایط جنگی قرار داریم و لازم است حداکثر تولیدات را انجام دهیم تا به جهش تولید برسیم.

در این نشست، معاون امور فرهنگی آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: سلسله نشست‌های فرهنگ و کشاورزی در راستای تعامل و نقش فرهنگ در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار می شود.

روح‌الله شاه‌مرادیان ادامه داد: مخاطبان ما در این نشست‌ها مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و سازمان های تابعه؛ روسای مراکز تحقیقات کشاورزی، روسای ادارات فرهنگی، روسای ادارات آموزش عقیدتی و مشاورین امور بانوان به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حاضر هستند.

وی اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مغز و رای علمیت وزارت جهاد کشاورزی بوده و این نشست، به عنوان نقش فرهنگ در علمی شدن کشاورزی در راستای جهش تولید برگزار شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید