Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی توسعه ۶۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

تاکنون ۷۲ طرح گلخانه ای با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، اما متاسفانه تاکنون به دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح های آنان متوقف مانده است.

پیش‌بینی توسعه ۶۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر امور باغبانی سازمان صبح امروز ( ۲۹ اردیبهشت) در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲ طرح گلخانه ای با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، گفت: اما متاسفانه تاکنون به دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح های آنان متوقف مانده است. 

عبدالرضا رضایی اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۲.۳ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان وجود دارد که سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن محصول از این گلخانه‌ها برداشت شده است.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳۰ نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: طرح نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌ جنوبی و توسعه کشت گلخانه‌ای در استان از سال گذشته آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه تاکنون ۷۲ طرح گلخانه ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است، گفت: این طرح ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند اما متاسفانه تاکنون به دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح های آنان متوقف مانده و در حال پیگیری است.

 رضایی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد افزایش ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ها در استان منعقد شد، بیان کرد: در طرح نهضت گلخانه‌ای تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش بینی شده است.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: امسال بحث جهش تولید با پیش بینی توسعه ۶۰ هکتاری کشت گلخانه ای در استان دنبال می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید