Iranian Agriculture News Agency

گلخانه‌داران خراسان جنوبی منتظر بسته حمایتی

از تفاهم‌نامه احداث یک‌هزار هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی، کار مطالعاتی 250 هکتار انجام شده است.

گلخانه‌داران خراسان جنوبی منتظر بسته حمایتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مهدی سورگی، مدیر شعب شرکت شهرکهای کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز ( ۲۹ اردیبهشت) در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران گفت: از تفاهم‌نامه احداث یک‌هزار هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی، کار مطالعاتی 250 هکتار انجام شده است.

مدیر شعب شرکت شهرکهای کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بحث احداث یک‌هزارگلخانه سال گذشته در خراسان جنوبی مطرح شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 1300 هکتار اراضی مستعد برای گلخانه در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: از این میزان 950 هکتار مربوط به مجتمع‌های گلخانه‌ای، 130هکتار شاخص مجتمع های دامی و 300 هکتار احداث بارگاه‌های زرشک است.

سورگی عنوان کرد: تا کنون برای 256 هکتار گلخانه، 40 هکتار مجتمع دامی و 18 هکتار بارگاه زرشک مجوز دریافت شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بحث گلخانه‌ها حدود 50 درصد پیشرفت دارد، گفت: مطالعات نهایی برای 250 هکتار انجام شده و به زودی بحث اجرا و آماده سازی زیرساخت در شرکت شهرک‌ها آغاز خواهد شد و شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در استان خواهیم بود.

مدیر شعب شرکت شهرکهای کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: موضوع ایجاد گلخانه در استان در مورد توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و احداث مجتمع‌های کوچک مقیاس کمتر از 300 متراست.

سورگی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری و جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های گلخانه‌ای در استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای از راه‌اندازی شرکت بازرگانی در استان خبر داد و افزود: برای این‌که تولید کننده‌ها با اطمینان محصول تولید و به فروش برسانند پیشنهاد می‌شود در این شرکت بازرگانی ثبت‌نام کنند چراکه این شرکت علاوه بر زبان گویای مشکلات کشاورزان به عنوان پشتیبان و بخش خصوصی نیز از تولید کننده حمایت خواهد کرد.

وی گفت: برای احداث بارگاه‌های زرشک نیز به دنبال این هستیم که اطلاعات متقاضیان و مکان در سامانه بارگذاری شود.

سورگی با بیان این‌که توسعه گلخانه کوچک مقیاس در کنار گلخانه تجاری در استان در دستور کار است، عنوان کرد: در کنار توسعه نهضت گلخانه‌ای ارتقای سطح تکنولوژی گلخانه‌ها باید محقق و نواقص برطرف شود.

مدیر شعب شرکت شهرکهای کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در تمام کشور 940 هکتار طرح، آماده انعقاد قرار داد است و سامانه تسهیلاتی گلخانه‌ها باز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص مشکلات بیمه‌ای گلخانه‌داران، گفت: کارفرما تا 5 نفر را می‌تواند بیمه کند و شخص کارفرما مشمول بیمه نمی‌شود.

سورگی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای تامین بذر و گلایه گلخانه‌داران، افزود: تورم به وجود آمده و ارز نیمایی مشکلاتی برای تامین بذر به وجود آورد که در حال پیگیری از کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید