Iranian Agriculture News Agency

معرفی۹۰ طرح احداث گلخانه کوچک مقیاس در خراسان جنوبی به بانک

در حال حاضر ۹۰ طرح گلخانه کوچک مقیاس در استان خراسان جنوبی با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

معرفی۹۰ طرح احداث گلخانه کوچک مقیاس در خراسان جنوبی به بانک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز ( ۲۹ اردیبهشت) در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۹۰ طرح گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

رضا دره‌کی اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر بحث توسعه گلخانه های تجاری که در حال پیگیری است احداث و توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس در محدوده شهرها و روستاها نیز در دستور کار است.

 مجری طرح توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ پروانه تاسیس گلخانه های کوچک مقیاس در استان صادر شده است، افزود: از این میزان ۵۰  واحد با مساحت ۱.۵ هکتار احداث شده است.

 وی ادامه داد: با گلخانه های کوچک مقیاس می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت، با توجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر مربع اجازه تأسیس و فعالیت می‌یابند.

 دره کی تصریح کرد: در حال حاضر مجوز احداث سطح‌های کمتر از ۳۰۰ متر گلخانه کوچک مقیاس توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر و برای گلخانه های بین ۳۰۰ تا سه هزار متر را سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان صادر می کند.

 معاون مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می‌تواند در زمینه اشتغالزایی روستاییان سهم به سزایی داشته باشد.

 وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ طرح گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

 دره‌کی از پیگیری برای ارتقای سطح تکنولوژی گلخانه های استان خبر داد و گفت: اکنون گلخانه های خراسان جنوبی از تکنولوژی متوسطی استفاده می کنند که با ارتقای سیستم های این گلخانه ها می توانند افزایش بیش از ۲۰۰ درصد تولید محصولات را داشته باشند.

 مجری طرح توسعه گلخانه‌های جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تولید محصولات متنوع و دارای توجیه اقتصادی بیشتر در گلخانه های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید