Iranian Agriculture News Agency

آبرسانی سیار به مناطق عشایری لردگان

معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بارش‌های بهاری، با افزایش دما و کاهش آب‌های سطحی، عملیات آبرسانی سیار به برخی مناطق عشایری شهرستان لردگان تداوم دارد و برخی نقاط از سر گرفته شد.

آبرسانی سیار به  مناطق عشایری لردگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یدالله چراغپور افزود: اکنون به برخی از مناطق عشایری از جمله  میلاس ، سردشت ، طلایه  و منطقه عشایرنشین فاتح لردگان، روزانه ۷۰ هزار لیتر آب شرب  با ۲ دستگاه کامیون تانکردار بخش خصوصی و دولتی آبرسانی می‌شود.

وی، با اشاره به مطلوب شدن وضعیت مراتع مناطق ییلاقی استان در فصل بهار تصریح کرد: با توجه به مناسب بودن وضعیت بارندگی امسال، پوشش گیاهی و  تامین علوفه دام عشایر مشکلی وجود ندارد.

معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ، از استقرار  بیش از ۷۰ درصد از عشایر کوچرو در ۶ شهرستان استان خبر داد و تصریح کرد: احتمال آبرسانی سیار به مناطق ییلاقی شهرستانهای بروجن ، کیار و اردل در اوایل خردادماه  سال جاری دور از انتظار نیست.

چراغپور، با اشاره به گزارش نشدن حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین عشایر کوچرو،تاکید کرد:

به منظور کنترل سلامت عشایر کوچرو ، دانشگاه علوم پزشکی استان با استقرار ماموران بهداشتی به صورت مستمر و منظم به ارزیابی سلامت عشایر هنگام ورود از خوزستان به چهارمحال و بختیاری اقدام می کننند.

وی از استقرار و انجام واکسیناسیون دام‌های عشایر کوچرو توسط شبکه دامپزشکی مستقر در ایل‌راهها خبر داد و تاکید کرد: دام عشایر مستقر در مناطق ییلاقی استان نیز از سلامتی کامل برخوردارند.  

شایان ذکر است:چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری با یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید