Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان برای اطلاع‌رسانی وقت بیشتری بگذارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه روابط عمومی‌های بخش کشاورزی این استان باید وارد عرصه افکار سنجی از مخاطبان شوند؛ از مدیران شهرستانی این سازمان خواست تا برای اطلاع‌رسانی مناسب از عملکرد خود وقت بیشتری بگذارند.

مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان برای اطلاع‌رسانی وقت بیشتری بگذارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد در نشست ویدئوکنفرانسی با رابطان روابط عمومی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی انجام شد اظهار کرد: اگر به جایی برسیم تا افکار سنجی را از مخاطبان خود داشته و آن را به مدیران سازمان منتقل کنیم؛ این مهم در تصمیم‌گیری‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی و سیاست‌های آینده آن تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: بنابراین روابط عمومی‌ها نباید تنها به بحث خبر و خبر رسانی اکتفا کنند؛ بلکه باید مباحثی مانند افکار سنجی و تحقیقات اجتماعی را حتماً مد نظر خود قرار داده آن را بتوانند به بدنه سازمان انتقال دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ارتباط با بعضی از افرادی که ممکن است برای سازمان در حال حاضر یا حتی در آینده مهم باشد؛ یکی از بحث‌هایی است که روابط عمومی باید پیگیر آن باشد تصریح کرد: ارتباط مناسب و مؤثر با کسانی که به هر نحو می‌توانند در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی سهیم باشند؛ موضوعی بسیار مهم است.

رفع سوءتفاهم‌ها و پاسخ به ابهامات مخاطبان یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی بود که میرعماد به آن اشاره و خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید بتوانند سوء تفاهماتی که به نحو در سازمان‌ها وجود دارند را برطرف کنند. روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی نیز باید سوء تفاهماتی که گاهاً برای بهره‌برداران بخش کشاورزی ایجاد شده و نیاز به پاسخ دارد را رفع کرده و پاسخ منطقی و مستدل آن را به مخاطبان خود که عموماً بهره‌برداران بخش کشاورزی بوده و در بخش‌های کشاورزی و اقتصادی مطالباتی دارند؛ ارائه دهند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در واقع باید بتوانند پاسخگوی ابهامات و مطالبات مخاطبان و پاسخگوی آنان باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید بتوانند تولید رضایت را برای سازمان خود داشته و در مردم احساس رضایت و اعتماد ایجاد کند تأکید کرد: این رضایت ایجاد نمی‌شود؛ مگر اینکه اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها توسط روابط عمومی انجام شده و نقطه نظرات مخاطبان نیز به مدیران سازمان انتقال داده شود تا در تصمیم‌گیری‌های بعدی سازمان لحاظ شود.

میرعماد با اشاره به اینکه باید در کار روابط عمومی و نوآوری را در سیاست‌ها و سرلوحه کار خود قرار دهیم و هیچ وقت راضی نباشیم یادآور شد: فعالان و کارکنان هر حوزه‌ای و در هر واحدی ـ از واحد کوچک‌تر یک مجموعه یا در کلان سازمان ـ اگر از اقداماتی انجام می‌دهد؛ رضایت داشته باشند و وضعیت فعلی رضایت بدهند؛ قطعاً روز افول سازمان همان روز خواهد بود و بنابراین هیچ‌گاه نباید از عملکرد گذشته خود رضایت کامل داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم نوآوری برای فعالیت در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: باید همیشه تلاش کنیم تا کارهای خود را همراه با نوآوری انجام داده و حتماً یک برنامه خلاقانه را در دستور کار خود قرار دهیم و با استفاده از همین خلاقیت نیز روابط عمومی باید بتواند چهره بسیار خوبی را از سازمان خود در بیرون نمایش بدهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی در بین خانواده‌ها و همه اقشار جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه ما کمتر توانستیم از فضای مجازی برای اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی عملکرد خود استفاده ببریم و امروز باید روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان حضور خود را در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی بیشتر کنند و این افزایش حضور تنها با انجام و به‌کارگیری اقدامات خلاقانه ابتکارات مناسب و بهنگام از سوی آنان محقق می‌شود.

میرعماد با تأکید بر لزوم صرف فرصت و زمان کافی از سوی مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان برای حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان باید برای نمود این همه تلاشی که در جای‌جای این استان در حوزه جهاد کشاورزی انجام می‌شود؛ چراکه با توجه به خدمات و حجم زیاد فعالیت‌هایی در حوزه کشاورزی در جای‌جای استان سمنان، اطلاع‌رسانی مناسب در این حوزه را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه شاید بتوان ادعا کرد که دستگاه‌هایی با وظایف و عملکرد و اقدامات بسیار کمتری از جهاد کشاورزی، اطلاع‌رسانی وسیع‌تری از عملکرد خود دارند عنوان کرد: با توجه به حجم فعالیت‌های و وظایف گسترده جهاد کشاورزی از حوزه تولیدات گیاهی و زراعی و باغبانی گرفته تا تولیدات دامی و شیلات و پرورش ماکیان و حوزه آب‌وخاک و ترویج و دیگر حوزه‌های مرتبط مانند طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، به نظر می‌رسد نتوانستیم آن‌گونه که شایسته و بایسته است از خدمات جهادگران حوزه کشاورزی استان سمنان اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با رابطان روابط عمومی در این ادارات یکی از لازمه‌های مهم اطلاع‌رسانی مناسب خدمات جهادگران بخش کشاورزی در استان سمنان است تصریح کرد: بنابراین مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان می‌بایست برای تهیه خبر از حوزه عملکردی خود، زمان و فرصت کافی را اختصاص دهند.

میرعماد اضافه کرد: ارتباط مناسب با مدیران و فعالان رسانه‌ای در شهرستان‌ها برای توسعه اطلاع‌رسانی خدمات بخش کشاورزی بسیار مهم بوده و اختیارات لازم در این زمینه به مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان داده‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید