Iranian Agriculture News Agency

روابط عمومی با ساختارسازی به سیستم‌های ارتباطی معنا می‌دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: روابط عمومی در پیشبرد اهداف متعالی سازمان به مثابه مغز متفکر یک مجموعه است که باید با ساختارسازی به سیستم‌های ارتباطی خود معنا دهد و با تعامل با نخبگان، رهبران فکری، ذی نفعان و مخاطبان؛ ارتباطات انسانی را مدیریت کند.

روابط عمومی با ساختارسازی به سیستم‌های ارتباطی معنا می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدمهدی قاسمی در پیامی به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات، ابراز کرد: روابط عمومی پیشرو باید برنامه استراتژیک داشته باشد  و براساس تفکر راهبردی، مخاطب‌شناسی کرده. نقشه ارتباط با ‌ذی‌نفعان و نقشه راه را ترسیم کند.

 به گفته وی؛ اهداف سازمانی تدوین شده، سازنده، پیش‌برنده و پویا است و در هر سازمانی که این اهداف، منافع عمومی جامعه را در بربگیرد  روابط عمومی قدرتمند باید بر اساس اصول ارتباطات افکار عمومی، تسهیل‌گر اهداف سازمانی باشد.

قاسمی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید برای ارتباط موثر با جامعه مخاطب، مهندسی پیام را جدی بگیرند، افزود: آنان باید برای تک تک پروژه های سازمانی سناریو نویسی و متناسب با هر مخاطب پیام خود را منتشر کند و در این راستا از همه روش های موجود در عصر تولید محتوا استفاده کنند.

او اضافه کرد: از سویی پژوهش و نظرسنجی به منظور پیشبرد اهداف سازمانی ضروری است و در این راستا روابط عمومی باید با اطلاع‌یابی از تفکرات، نیازها، خواسته‌ها و چالش‌های مردم و کلیه ذی نفعان، براساس اصول تعالی به بررسی نتایج حاصله اقدام کند و نیز در صورتی که قبل از ارایه هر طرح و برنامه‌، مخاطب‌سنجی و آمایش اجتماعی و سرزمین صورت نگیرد، پروژه‌ها با شکست مواجه خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: فرا رسیدن هفته "ارتباطات و روابط عمومی" را به همه تلاشگران این عرصه به خصوص همکاران ارجمندم در خانواده بزرگ روابط عمومی جهادکشاورزی فارس را تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون این عزیزان را از خداوند منان خواستارم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید