Iranian Agriculture News Agency

طرح‌های مرتع‌داری استان سمنان بیمه شدند

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 245 هزار هکتار از طرح‌های مرتع‌داری استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

طرح‌های مرتع‌داری استان سمنان بیمه شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید ابوالفضل ولیئی اظهار کرد: در سال زراعی 98-97 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به‌منظور تأمین و جبران خسارت‌های وارده به علوفه قابل برداشت مراتعی که دارای طرح مرتع‌داری مصوب و واگذارشده هستند با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی، به مساحت 245 هزار هکتار از مراتع استان را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داده است.

وی افزود: طرح‌های مرتع‌داری بیمه‌شده در قبال خطرات ناشی از بلایای طبیعی شامل خشک‌سالی، سیل و تگرگ به مدت یک سال تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده است.

ولیئی گفت: یکی از کارآمدترین روش‌ها و مهم‌ترین اقدامات حمایتی در بخش منابع طبیعی به‌ویژه در بخش مرتع در چند سال اخیر در کشور صنعت بیمه بوده است که در طرح‌های مرتع‌داری مصوب استفاده می‌شود.

 وی افزود: با این روش می‌توان به دامداران ومرتعداران اطمینان خاطر بیشتری بخشید تا در منابع طبیعی سرمایه‌گذاری کنند و پروژه‌های اصلاح و احیا مراتع را در برابر بلایای طبیعی، بیمه کنند تا جبران مالی بخشی از خسارات وارده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید