Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 7 واحد فرآوری گل محمدی در خراسان جنوبی

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گل محمدی برداشت شده در خراسان ‌جنوبی به ‌روش‌های صنعتی و سنتی گلاب‌گیری می‌شود و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

فعالیت 7 واحد فرآوری گل محمدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، احمد بیکس از افزایش ۳۰ درصدی سطح زیرکشت گل محمدی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد بهره‌برداران گل محمدی در استان ۳۱۰ نفر هستند و در استان هفت واحد فرآوری فعالیت دارند که ۵۰ درصد گل تولیدی استان را فرآوری می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: علاوه بر بحث‌های اسانس‌گیری و فرآوری غنچه از این گل برای تغذیه زنبورهای عسل، تولید مربا و گلاب نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز از طریق یک شرکت خریداری و به هندوستان صادر می‌شود.

گفتنی است، هنوز از ظرفیت گل محمدی خراسان جنوبی آن چنان که باید استفاده نشده، می‌توان با به کارگیری و راه‌اندازی صنایع فرآوری و اسانس‌گیری صنعتی و حمایت از پژوهش‌های کاربردی در زمینه این گل در استان، سهم مهمی در اشتغال و اقتصاد در سالی که جهش تولید نام گرفته، ایفا کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید