Iranian Agriculture News Agency

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای 38 هزار هکتار از اراضی ملی دماوند و فیروزکوه

معاون حفاظت واموراراضی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان تهران گفت: در سومین جلسه کارگروه مشترک رفع موانع تثبیت مالکیت دولت دراراضی ملی ودولتی استان تهران درسال جاری، اشکالات وموانع پیش رو برای انجام مراحل کاداستری شدن 38 هزار هکتار از عرصه‌های ملی دو شهرستان فیروزکوه ودماوند برطرف و صدور اسناد تک برگ کاداستری این اراضی در دست اقدام قرار گرفت.

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای 38 هزار هکتار از اراضی ملی دماوند و فیروزکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حسن ردایی بابیان اینکه تاکنون برای 110هزار هکتار از اراضی ملی استان سندتک برگ صادرشده است افزود:اجرای طرح کاداستراراضی ملی ودولتی یکی ازسیاست های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است و اهتمام جدی بر اجرای کامل این طرح برای تمامی اراضی منابع طبیعی استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای کاداستری شدن حدود 800 هزار هکتار از اراضی ملی ودولتی استان تهران بامشاوران مجری قراداد منعقدشده است اظهارداشت:تاکنون مرحله مهم اصلاح هندسی نقشه های سنواتی برای 288 هزار هکتار از اراضی ملی به پایان رسیده است و برای 506 هزار هکتار دیگر این اراضی نیز انجام مراحل اصلاح هندسی در دستور کار قرار دارد.

معاون حفاظت وامور اراضی استان تهران به مراحل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در هر پلاک ثبتی اشاره کرد و اظهار داشت:در ابتدا اطلاعات توصیفی و مکانی ان پلاک جمع اوری شده و پس از بررسی و انالیز، منجر به تهیه نقشه پیشنهادی پلاک ثبتی مورد نظر شده که این نقشه به کمیته فنی منابع طبیعی استان ارجاع داده می شود.

ردایی ادامه داد:در کمیته فنی این نقشه ها مورد بررسی قرار گرفته وپس از تایید برای سیر مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری در اختیار ادارات ثبت اسناد واملاک قرار می گیرد.

این مقام مسئول به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره و ابراز داشت:با کاداستری شدن اراضی منابع طبیعی علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش می یابد.

 گفتنی است استان تهران دارای 1 میلیون و 78 هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید