Iranian Agriculture News Agency

منصور اعلام کرد:

طرح ۹ در ۹۹ محور اقدامات سازمان جنگل ها در سال جهش تولید

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، ۹ محور کاری با عنوان طرح ۹ در ۹۹ تدوین شده و به همه استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

طرح ۹ در ۹۹ محور اقدامات سازمان جنگل ها در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا؛ مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم معارفه خود ضمن سوگند برای قبول مسئولیت، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، ۹ محور کاری را با عنوان طرح ۹ در ۹۹ تدوین شده و به همه استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، ارتقا پوشش حفاظتی، توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی، ذخیره گاههای جنگلی، تعیین و تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، کاداستر اراضی ملی و اخذ حقوق دولتی و منابع اعتباری جز این 9 محور به شمار می روند.

رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: بر اساس طرح 9 در 99، استان‌ها فعالیت‌های یک‌ساله خود را تدوین و به ستاد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ارسال ‌می‌کنند تا به‌عنوان سند اقدام یک‌ساله منابع‌طبیعی وارد فاز عملیاتی شوند.‌

منصور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بخش منابع‌طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و یادآور شد: دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، ‌الگو و نقشه راه ما در منابع‌طبیعی است و ما باید  وظیفه‌مان را در این راستا به‌خوبی انجام دهیم.

رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به تبین ۱۸ راهبرد مدیریتی برای پیشبرد اهداف منابع طبیعی، بیان کرد: مسائل فرهنگی، رفتاری و اخلاقی در این راهبر مدیریتی دیده‌شده و استفاده از ‌ظرفیت‌های مجامع علمی، دانشگاهی و بهره‌گیری از مشارکت اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد و تعاونی‌ها و تشکل‌ها نیز ‌مورد تأکید جدی  قرارگرفته است.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید