Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

38هزار تن کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 38هزار و 867 تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان توزیع شده است .

38هزار تن کود  کشاورزی  در  استان قزوین توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین مجید اسماعیلی با اعلام این خبر افزود:  از این میزان کود شیمایی 33هزار و 78 تن ازته (اوره)،  4079  تن کود فسفاته (سوپرفسفات تریپل و دی آمونیوم فسفات)  و 1710 تن کود پتاسه (سولفات پتاسیم) است .

وی اظهار کرد: این میزان کود با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی تأمین و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان ، توسط مدیریت های جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه از طریق کارگزاران بخش تعاونی و خصوصی مستقر در مناطق مختلف استان بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است .

اسماعیلی ؛ سهمیه سالانه  کود کشاورزی  استان در سال زراعی جاری را ؛  55 هزار و 439 تن ازته ، 19هزار و 856 تن فسفاته و 1536 تن پتاسه ذکرکرد.

وی یاد آور شد : به منظورپایداری تولید محصولات کشاورزی و دستیابی به عملکردکمی و کیفی مناسب در تولید محصولات کشاورزی و به لحاظ اهمیت آن  در اقتصاد و معیشت  کشاورزان و جایگاه ویژه آن در تأمین امنیت غذایی  جامعه، تأمین به موقع و به میزان کافی نهاده های کشاورزی بالاخص کودهای شیمیایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید