Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی سیل به کشاورزان تفت

مدیر جهاد کشاورزی تفت گفت: جاری شدن سیل هفته‌های اخیر ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شامل جاده‌های بین مزارع، قنوات و استخرهای ذخیره آب این شهرستان وارد کرد.

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی سیل به کشاورزان تفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمدحسین فلاح نژاد در نشست کارگروه کشاورزی افزود:بر اثر جاری شدن سیل به  ۱۷۵ رشته قنات و ۴۰ استخر ذخیره آب کشاورزی منطقه خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: تغییر آبراه‌ها و رودخانه‌ها، ریختن زباله‌ها و نخاله‌ها در مسیر رودخانه‌ها و بسته شدن یا تغییر برای سیل از عمده دلایل تخریب قنوات این شهرستان است.

این مسئول با بیان اینکه درخواست زیادی برای ترمیم جادههای بین مزارع وجود دارد اظهار کرد: تغییرات روستاها، ساخت و سازها، تخریب باغ‌ها  و اقدامات عمرانی سبب از دست رفتن کنترل سیلاب و آسیب به راه‌های بین مزارع شد.

فلاح نژاد ، وجود بندهای خاکی را مسئله مهمی در کنترل سیل و افزایش ذخیره‌های آب زیرزمینی خواند و گفت: این بندها بر اثر مرور زمان از بین رفته و باید با کار کارشناسی ، اقدام‌های اساسی در ایجاد بندهای خاکی انجام شود.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تفت  گفت: در راستای تحقق شعار سال باید برای هر یک از مناطق و دهستان‌ها متناسب با ظرفیت‌های آنجا  برای جهش تولید برنامه‌ریزی و اقدام شود.

ناصر دهقانی، اولویت در بحث خسارت حوادث طبیعی را جلوگیری از بروز  آن ذکر کرد و افزود: کمبود ماشین‌آلات برای جبران خسارت سیل یکی از مشکلات اساسی منطقه است که بر اساس پیگیری از استانداری قرار شد از سوی دستگاه‌های استان تأمین شود.

وی ادامه داد: مدیران مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سطح دهستان‌ها نزدیک‌ترین افراد به آن منطقه و باغات هستند که انتظار می‌رود نسبت به گزارش تخریب باغ‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز همکاری لازم را با مدیریت شهرستان داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید