Iranian Agriculture News Agency

با حضور امام جمعه بندرعباس؛

۶۳۰ بسته معیشتی در قالب طرح همدلی و مواسات توزیع شد

630 بسته معیشتی در قالب طرح همدلی و مواسات با حضور امام جمعه بندرعباس، رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی هرمزگان طی آیینی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، حجت الاسلام و والمسلمین عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در آیین نمادین توزیع بسته های کمک معیشتی کارکنان سازمان جهادکشاورزی درقالب رزمایش مواسات و همدلی که با حضور علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین شرفی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران ستادی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: مواسات به معنای همدردی و یاری رساندن به دیگران و شریک کردن دیگران در مال است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و بدین جهت بسیار خرسندیم که شما جهادگران از پیشگامان رزمایش مواسات در استان بودید.

وی اضافه کرد: آنجا که فرد بخشی از مال یا تمام مال خود را ببخشد را انفاق و یا صدقه می گویند ولی زمانی که دیگری را در مال خود شریک و همراه کنیم را مواسات وهمدلی نامیده اند و اکنون مردم دیگران را در مال خود شریک کرده اند.

این مسوول با بیان اینکه اساس رزمایش مواسات و همدلی با فرمان رهبر معظم انقلاب آغاز شد، گفت: گروه های مردمی و دسته های مختلف از مردم حتی قبل از این پیام حرکتی را آغاز کرده بودند ولی بعد از آن شدت گرفت و با یک جهش بزرگتری با عنوان «رزمایش» شروع شد.

عبادی زاده ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای جهادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و تمام کسانی که به اندازه همت خود تلاش کردند تا این صحنه ها تحقق یابد، افزود: نهادهایی که موظف به اجرای این رزمایش بودند و حتی آن ها که وظیفه ای نداشتند خدمات قابل توجهی داشتند.

به گفته وی، مسابقه در خیرات دستور خداست و این رقابت مومنانه و مخلصانه می باشد و محصول این رقابت افرایش رتبه های ما در پیشگاه خداوند است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با بیان اینکه سابقه جهاد در دوران دفاع مقدس و سهم آن در کمک های خیرخوانه بی بدیل است، خاطرنشان ساخت: امروز قرارگاهی که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی راه اندازی شده یک سرمایه اجتماعی است.

 مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: در راستای یاری رساندن به افراد آسیب پذیر در جریان شیوع بیماری کرونا و در ایام مبارک ماه رمضان با لبیک به ندای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) این سازمان اقدام به جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با شعار " همه باهم جهاد همدلی محبت را گسترش دهیم" بستر مناسبی برای تحقق نیت‌های خیرخواهانه افراد فراهم کرد، افزود: این کمک ها در قالب 630 بسته معیشتی جهت کمک به نیازمندان بود که با یاری کارمندان سازمان جهادکشاورزی ، ادارت تابعه و خیرین جمع آوری شد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفی با بیان اینکه پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان و تاکید معظم له بر لزوم کمک به نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا، مقدمات و برنامه‌ریزی لازم برای کمک به نیازمندان انجام شده است، خاطرنشان ساخت: سخنان خیرخواهانه و مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت نیمه شعبان در اوج صدمات روحی، روانی و اقتصادی، اجتماعی بیماری همه گیر کرونا،  لزوم توجه بیشتر به نیازمندان در مواقع بروز بحران‌ها را در دل‌ها زنده کرد.

 گفتنی است؛ در این حرکت جهادی که به صورت همزمان در سطح کشوردر حال اجرا می‌ باشد، خانوارهای آسیب دیده از کرونا شناسایی و در آستانه ماه مبارک رمضان بسته معیشتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید