Iranian Agriculture News Agency

بازدید سرپرست معاونت امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی از مزارع مرودشت

جواد وفابخش سرپرست معاونت امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه از مزرعه بذر پرورشی و پروژه افزایش عملکرد و بهره وری نظام های زراعی گندم بنیان در شهرستان مرودشت بازدید کردند.

بازدید سرپرست معاونت  امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی از مزارع مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مزرعه  26 هکتاری گندم بذری با طبقه پرورشی سه که مورد بازدید سرپرست معاونت امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه قرار گرفت در روستای حسن آباد تل کمین از توابع شهرستان مرودشت قرار دارد که در دو نوبت با قارچ کش تیلت به صورت توام با ریز مغذی محلول پاشی شده است.

عزیز رحیمی تصریح کرد: رقم کشت شده در این مزرعه تیرگان، میزان بذر مصرفی ۲۳۰ کیلو گرم در هکتار  و با روش نواری(تیپ ) آبیاری می شود.

او می گوید: وفابخش و هیئت همراه در ادامه سفر به شهرستان مرودشت، از پروژه افزایش عملکرد و بهره وری نظام های زراعی گندم بنیان در روستای گرم آباد نقش رستم بازدید کردند.

به گفته رحیمی؛ این پروژه در سطح پنج هکتار و در یک دوره پنج ساله در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: در این پروژه روش های کاشت بی خاکورزی، آرایش کشت های گوناگون، استفاده از ارقام و محصولات مختلف به صورت تحقیقی، ترویجی در حال اجرا است.

در این سفر اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور، عزیز کریمی مدیر کل محصولات اساسی وزارت خانه و محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سرپرست معاونت  امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید