Iranian Agriculture News Agency

مسئول جهاد کشاورزی زرقان :

بازدید سرپرست معاونت امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی از رهاسازی آب سد درودزن زرقان

مسئول مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرقان گفت: جواد وفابخش سرپرست معاونت امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه در سفر به این شهرستان از مزرعه کلزا سایت الگویی امید، مزرعه گندم بنیان بازدید و چگونگی رهاسازی آب سد دوردزن در این شهرستان را ارزیابی کردند.

بازدید سرپرست معاونت  امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی از رهاسازی آب سد درودزن زرقان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رضا امینی تصریح کرد: در مزرعه کلزای سایت الگویی امید واقع در ایستگاه محمودآباد که توسط هیئت مذکور بازدید شد میزان بذر مصرفی سه کیلوگرم در هکتار و رقم این بذر نپتون بود.

به گفته وی؛ کلزا در این مزرعه با دستگاه ریز دانه کار غلات و به صورت جوی و پشته کشته شده است و به روش نواری  آبیاری می شود.

امینی می گوید: این مزرعه در مرحله غلاف دهی است و ریشه قوی و شاخه دهی مطلوب آن مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این مقام مسئول ابراز کرد: وفابخش در ادامه سفر خود از مزرعه پروژه افزایش عملکرد و بهره وری در نظام های زراعی گندم بنیان بازدید کرد.

او افزود: در این مزرعه رقم سیروان با کارنده های رایزبد و کمبینات با میزان بذر متفاوت کشت شده است و با مزرعه شاهد مقایسه می شود.

امینی ابراز کرد: در مزرعه مذکور محلول پاشی عناصر با قارچ کش و ریز مغذی ها نیز صورت گرفت.

مسئول مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرقان از بازدید وفابخش از رهاسازی آب سد درودزن در حوزه آبخور این شهرستان نیز سخن گفت و افزود: در پی رها سازی مرحله دوم آب سد درودزن از بند امیر و بند فیض آباد  حدود 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان زرقان مشروب می شود و اکثریت بهره برداران از این رهاسازی رضایت دارند.

امینی اظهار کرد: این رهاسازی نهم اردیبهشت ماه با دبی 30 مترمکعب آغاز شده و پس از یک وفقه به دلیل بارندگی در شانزدهم این ماه مجددا رها سازی از سرگرفته شد و تا بیست و هفتم پایان می یابد.

در این سفر اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور، عزیز کریمی مدیر کل محصولات اساسی وزارت خانه و محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سرپرست معاونت  امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید