Iranian Agriculture News Agency

خون میرزایی خبر داد:

خرید توافقی ماهیان ‌پرورشی راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان

در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ و افت بازار فروش و مصرف آبزیان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از هماهنگی بین این سازمان با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اتحادیه های استانی مربوطه، اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی ماهیان سردآبی و اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی کشور برای حمایت از پرورش دهندگان ماهیان سردابی و گرمابی خبر داد.

خرید توافقی ماهیان ‌پرورشی راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، نبی اله خون میرزایی با اشاره به اهمیت تکثیر و پرورش آبزیان سردابی و گرمابی، به ویژه در استان های غیر ساحلی و در راستای تامین سبد غذایی خانوارها گفت: خوشبختانه پرورش دهندگان آبزیان در سال های اخیر توانسته اند گام های خوبی در این مسیر بردارند، که شیوع ویروس کرونا نباید تلاش های سال های اخیر را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه بدون شک شیوع ویروس کرونا آثار شگرفی بر سبک زندگی انسانها و اقتصاد جهان داشته است، افزود: بدون شک پرورش دهندگان عزیز آبزیان نیز از این رخداد مصون نبوده اند که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات، به شکل جدی به دنبال مسیر های ممکن برای کاهش خسارت و حتی جبران خسارت به این عزیزان هستند.



معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: خرید توافقی ماهیان ‌پرورشی از پرورش دهندگان، یکی از راهکار های دنبال شده در کاهش خسارات به آنان است که شیلات ایران با هماهنگی و همکاری اتحادیه های استانی آبزی پروری، اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی ماهیان سردآبی و اتحادیه سراسری تعاونی های تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی کشور، در حال تحقق بخشیدن به آن هستند.

خون میرزایی با بیان این‌ که پس‌زدگی محصولات کشاورزی و عرضه آن به بازار داخلی، موجب افت قیمت این محصولات در کشور می‌شود که در کوتاه‌مدت موجب رضایت مصرف‌کنندگان می‌شود، افزود: اما این اتفاق در ماه‌های بعد و سال آینده می‌تواند موجب کاهش تولید و بروز مشکل در عرضه و همچنین افزایش قیمت این محصولات در داخل شود که مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان شیلات ایران ،اتحادیه ها و ارگان های مربوطه در تلاش برای کاهش خسارات و پیامدهای این رخداد منحوس هستند.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش قیمت‌‌ها در دوران پساکرونا، سیاست ذخیره‌‌سازی کالاها برای مدیریت بازار محصولات کشاورزی و غذا، و ورود سردخانه داران و صاحبان صنایع بسته بندی و عمل آوری به این مهم می تواند راهکاری مناسب برای برون رفت مشکلات مذکور باشد.

این مقام مسئول، تداوم در روند تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف تولیدکنندگان شیلاتی به منظور تداوم خدمات رسانی را ضروری دانست و گفت: بدون شک دوران کرونا ادامه دار خواهد بود و همانطور که باید در کنار آن سلامت زیست، باید بتوانیم در کنار کرونا تولید سالم نیز داشته باشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران، تحقق جهش تولید در شیلات کشور به ویژه توسعه پرورش ماهی در دریا را از برنامه‌‌های سازمان شیلات ایران در سال جهش تولید اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اتحاد و همدلی که بین مردم، مسئولان و بهره برداران شیلاتی وجود دارد، بدون شک حتی در شرایط کرونایی نیز شاهد جهش در تولید خواهیم بود.

وی در پایان ضمن آرزوی سرافرازی برای مردم ایران اسلامی، از خداوند متعال، رهایی همه‌ ملت های جهان از ویروس منحوس کرونا را خواستار شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید