Iranian Agriculture News Agency

مأموریت اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، تأمین امنیت غذایی است

جلسه مشترک شورای معاونین و مدیران شهرستان ها به ریاست مهندس آنجفی رئیس سازمان و با حضور معاونین و مدیران در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزارشد.

مأموریت اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، تأمین امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان مرکزی ، حجت الاسلام توکلی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع)، به فضایل شب قدر اشاره کرد و  گفت: شب قدر عصاره و عنوان اصلی ماه مبارک رمضان است، زیرا در چنین شبی است که مقدرات و سرنوشت انسان رقم می خورد.

وی به خصلت الهی و کمالات انسانی حضرت علی(ع) اشاره و تصریح کرد: امام علی (ع) از منظر خصلت های الهی و انسانی و سایر فضایل و کمالات یکه تاز انسانیت بوده است.

توکلی در ادامه با اشاره به شعار سال، ماموریت اصلی سازمان را تامین امنیت غذایی دانست و  بیان کرد: بزرگترین خدمت جهاد کشاورزی به جامعه تولید و تامین امنیت غذایی است از این رو در سایه شعار سال که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده ، می توان به این ماموریت خطیر دست یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توسعه و پیشرفت تولید در عرصه کشاورزی و تحقق شعار سال در این زمینه می توانیم آیین و مراسم های شکرگزاری که در چندین سال گذشته به یک فرهنگ تبدیل شده را متناسب با شاخص و فراورده تولیدی هر منطقه و شهرستان به نحو احسنت در استان اجرا نماییم

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در جلسه جلسه مشترک شورای معاونین و مدیران شهرستان ها گفت: با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و شعار سال جهش تولید ضرورت ایجاد هماهنگی بین بخش های ستادی ، اجرائی و عملیاتی سازمان بیشتراحساس میشودونیاز سازمان به هماهنگی معاونین و مدیران شهرستان ها در راستای پیگیری و انجام وظایف و تکالیف ازجمله حفظ کشت های پاییزه و هماهنگی برای کشت های بهاره وبررسی مسائل و مشکلات سایر واحدها ی تولید در زیر بخشهای دام ،صنایع تکمیلی و تبدیلی تاکید کردند..

آذر معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی در جلسه مشترک شورای معاونین و مدیران شهرستان ها به افرایش تولیدات دامی در استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید گوشت قرمز در سال گذشته 55 هزار و صد تن در استان بوده، که نسبت به سال 97 رشد یک درصدی داشته است.

وی سهم تولید شیر خام در سال گذشته را 348 هزار تن در سال گذشته دانست و بیان کرد:  با توجه به تولید 332 هزار تن شیر خام در سال 97 با رشد چهار و هشت درصدی در این زمینه روبرو بوده است.

وی در ادامه به افزایش تولید گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: در بحث تولید گوشت مرغ رشد 15 درصدی را شاهد بوده ایم.

آذر در ادامه به مشکلات تامین نهاده های دامی در دوماه اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری کشور و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی در بحث تامین نهاده های دامی با شرایط خاص و حاد مواجه بوده است.

وی تصریح کرد:  میزان واردات نهاده ها در سال 98  به کشور،15/1 میلیون تن بوده که  نسبت به سال 97 با وجود 13 میلیون تن، حدود دو میلیون تن افزایش واردات داشتیم اما به دلیل برخی مشکلات از جمله عدم تخصیص به موقع ارز نتوانستیم نهاده ها را  ترخیص کنیم.

آذر بیان کرد: با توجه به وضعیت کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا و همچنین تولید مطلوب گوشت مرغ با بحث افزایش عرضه نسبت به تقاضا و به تبع آن با کاهش قیمت مرغ در این سه ماهه روبرو بودیم که این امر موجب بروز خسارت برای مرغداران شد.

وی به پروژه های این واحد متناسب با شعار سال اشاره کرد و گفت: بهربرداری و احداث سه پروژه دامداری در شهرستان های ساوه و زرندیه را در دستور کار خود قرار داده ایم که در صورت بهره برداری فاز اول این پروژه ها پیش بینی می شود حدود 85 هزار تن به میزان تولید شیر استان افزوده شود.

زاهدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز، به تحقق 50 درصد از اقدامات در حوزه مبارزه با علف های هرز در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اقداماتی مطلوب در بحث مبارزه با علف های هرز در سال گذشته در سازمان انجام شده است اما برای رسیدن به نتیجه قطعی و بهینه تلاش بیشتر همکاران را می طلبد.

وی در ادامه به مشکل پیش روی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی متخصص و تعدد وظایف محوله به آنها از جمله دغدغه ادارات حفظ نبابات است، برای رفع این مشکل نیاز است مدیران ستاد به این امر توجه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید