Iranian Agriculture News Agency

کشف ۴۶۶ اصله درخت قطع شده در چهارمحال و بختیاری

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: فروردین امسال با کشف ۴۶۶ اصله درخت قطع شده در استان،۱۰ فقره پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۴۶۶ اصله درخت قطع شده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حسن عسگری اظهار داشت: سال گذشته نیز ۸۵ فقره پرونده تخلف برای تخریب و تصرف ۹۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان تشکیل شد.

وی، تعداد پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای تخریب و تصرف جنگل‌ها در فروردین امسال را سه فقره عنوان و بیان کرد: این تعداد پرونده مربوط به تخریب و تصرف چهار هکتار از عرصه‌های جنگلی است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸۹ فقره پرونده تخلف مربوط به قطع یک هزار و ۷۳۶ اصله درخت در استان تشکیل شد.

عسگری همچنین به قاچاق چوب و زغال در شهرستان‌های جنگلی استان به ویژه لردگان و کیار اشاره و تصریح کرد: فروردین امسال ۶ فقره پرونده تخلف مربوط به قاچاق ۱۰ تن چوب و ۸۸۰ کیلوگرم زغال و سال گذشته نیز ۱۸۰ فقره پرونده در رابطه با قاچاق ۸۸ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم چوب و پنج هزار و ۶۳۶ کیلوگرم زغال برای متخلفان در استان تشکیل شد.

وی مهمترین دلیل تخریب جنگل‌ها را وابستگی معیشت مردم به آنها دانست و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع با سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند و یا موضوع را به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید