Iranian Agriculture News Agency

پیگیری ایجاد بازار بزرگ گردو در تویسرکان

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان از پیگیری ایجاد بازار بزرگ گردوی تویسرکان با هدف ساماندهی این محصول خبر داد و گفت: نخستین نظام صنفی کشاورزی استان همدان در تویسرکان شکل گرفت.

پیگیری ایجاد بازار بزرگ گردو در تویسرکان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، عبدالله قمری در نشست خبری با بیان اینکه نخستین نظام صنفی کشاورزی استان همدان در تویسرکان فعال شد اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی نهادی مردمی، غیردولتی، غیر سیاسی و غیرانتفاعی است که در راستای تحقق اهداف خود در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند.

وی اهداف نظام صنفی کشاورزی را هویت‌بخشی به کشاورز، نظامند کردن بخش کشاورزی و حفظ و دفاع از حقوق اجتماعی و صنفی کشاورزی عنوان کرد و افزود: این نهاد مردمی پیگیری مطالبات قانونی  کشاوررزان در بخش‌های مختلف با همه توان خود انجام می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی در چارچوب قانون می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های جهاد کشاورزی بسیار موثر باشد افزود: نظام صنفی کشاورزی در راستای ایجاد تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های صنفی استانی و شهرستانی به منظور بهبود شرایط تولید، تنظیم بازار فروش، صادرات و واردات، تعیین نرخ محصولات و خدمات کشاورزی و... نقش‌آفرینی دارد.

وی تاکید کرد: کارکرد نظام صنفی کشاورزی هیچ گونه منافات و تقابلی با کارکرد تعاونی‎‌ها، اتحادیه‌ها و سایر تشکل‎‌های بخش خصوصی ندارد؛ بلکه در راستای تقویت و تکمیل آن‌هاست.  

قمری از مزایای عضویت در نظام صنفی کشاورزی را صدور کارت هویت برای کشاورز و بهره‌مندی فعالان بخش کشاورزی از بیمه دانست و گفت: کشاورز می‌تواند به عنوان کارفرما چهار نفر را با یک سوم قیمت تعیین شده تامین اجتماعی، بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای عمومی فعال در بخش کشاورزی با تایید نظام صنفی از پرداخت مالیات سالانه معاف هستند خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه کارفرما از محل صادرات بیمه‌های کشاورزی است بر همین اساس هیچ محدویتی ندارد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی و اطلاع‌رسانی به منظور عضویت بهره‌برداران در نظام صنفی کشاورزی شهرستان، از پیگیری ایجاد بازار بزرگ گردوی تویسرکان در راستای ساماندهی این محصول به عنوان مطالبه مردم شهرستان خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید