Iranian Agriculture News Agency

آغاز مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی در استان کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی از 20 اردیبهشت ماه 99 در شهرستانهای غربی این استان خبر داد.

آغاز مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، فرهاد شریفی با اعلام این خبر افزود؛ با توجه به اینکه هر ساله باغات و مزارع شهرستانهای غربی استان مورد حمله آفت ملخ شکم بادمجانی قرار می گیرند؛ مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در دستورکار مدیریت حفظ نباتات این سازمان  قرار دارد.

شریفی در ادامه به بیان زمان مبارزه با آفت ملخ در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد؛ در سال زراعی جدید از ۲۰اردیبهشت ماه مبارزه شیمیایی با ملخ شروع شده و تاکنون در سطح۶۵۰ هکتار  در شهرستانهای پاوه و روانسر مبارزه شیمیایی به صورت محلول پاشی و طمعه پاشی انجام گرفته است.

شریفی سپس به دامداران منطقه  توصیه نمود حتما به علائم هشدار جهاد کشاورزی در مناطقی که مبارزه با آفت ملخ انجام گرفته توجه کافی مبذول و از چرای دام در مناطق سمپاشی شده خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی نمود تا اواسط خردادماه مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در شهرستانهای مرزی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید