Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

توزیع 300جعبه تخم نوغان در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از احیای صنعت نوغانداری (کرم ابریشم) در این استان خبر داد و اعلام کرد: 300جعبه تخم نوغان در استان تهران توزیع می شود.

توزیع 300جعبه تخم نوغان در استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران ، ذوالفقاری در این باره گفت: تا پایان اردیبهشت ماه ۳۰۰ تخم نوغان در بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

به گفته وی، متقاضیانی که در تامین برگ توت توانمند باشند می توانند جهت دریافت تخم نوغان به شماره تلفن ۸۱۱۲۲۸۴۳ تماس گرفته و یا به سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مراجعه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سال گذشته نیز ۳۰۲ جعبه تخم نوغان بین بهره برداران توزیع شد که با این توزیع تعداد ۸ هزار و ۷۶۶ کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم تولید شد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هر ۲.۵ کیلوگرم پیله تر یک کیلوگرم پیله خشک تولید می کند و از هر ۲.۵ کیلوگرم پیله خشک، یک کیلوگرم ابریشم خام تولید می‌شود؛ همچنین کرم‌های ابریشم در هر جعبه بین ۷۰۰ تا یک هزار کیلوگرم برگ توت تغذیه می‌کنند.

به گفته وی، با برگزاری دوره های آموزشی و همچنین انجام مشاوره به افراد متقاضی و علاقمند پرورش کرم ابریشم این صنعت را در سطح استان تهران توسعه دهیم.

پرورش کرم‌ ابریشم که به‌ عنوان فعالیت نوغانداری نام گرفته، با پیشینه ۴ هزار و ۵۰۰ ساله در جهان، از دیر باز در کشور ما رواج داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید