Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

آغاز برداشت کلزا در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به آغاز برداشت کلزا در زمین های زراعی این شهرستان، گفت: پیش بینی می شود امسال 3 هزار و 100 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان برداشت شود.

آغاز برداشت کلزا در میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از آغار برداشت کلزا در روستای ورکلا بخش گهرباران شهرستان میاندورود با رقم هایولا 50 با عملکرد یک هزار و 700 کیلوگرم در هکتار خبر داد و گفت: برداشت دانه روغنی کلزا در یک هزار و 650 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود به کارشناسان مستقر در مرکز خرید توصیه کرد، بعد از تشخیص سلامت محصول با رعایت دستورالعمل از اعمال سلیقه در تحویل محصول پرهیز و با بهره برداران همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال زراعی 98-99 هر کیلوگرم کلزا با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 10 درصد، با قیمت 46 هزار و 600 ریال در مرکز خرید از بهره برداران خریداری می شود و کلزاکاران این شهرستان می توانند محصول خود  را به مراکز خرید تحویل دهند.

علوی تصریح کرد: پیش‌بینی می شود تولید کشت دانه روغنی کلزا این شهرستان امسال  به 3 هزار و 100 تن برسد.

وی در پایان یادآور شد: کشت کلزا به عنوان کشت دوم در مازندران از سوی بهره برداران صورت می گیرد و در توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی و اقتصاد خانوار نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید