Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید بیش از 250 هزارتن محصول جو در اصفهان

حدود ۳ هزار تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان استان اصفهان توزیع شد.

پیش‌بینی تولید بیش از 250 هزارتن محصول جو در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، پیمان فیروزنیا مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی اصفهان  در ارتباط با وضعیت این محصول در استان اظهار کرد: در سال زراعی 99- 98 حدود ۵۵ هزار و 700 هکتار به کشت جو آبی و 5500 هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافته است  که به این منظور حدود 3 هزا رتن بذر اصلاح شده بین کشاورزان استان شامل ارقام : ریحان03 ، گوهران ، به رخ ، مهتاب ، نیک، مهر ، آبیدر، انصار و واکسیما توزیع و همچنین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان نیز برای مراحل کاشت و داشت تامین و توزیع شده است .

وی ادامه داد: برداشت جو در تاریخ 9/2/1399 از شهرستان خور و بیابانک در سطح ۶۰۰ هکتار آغاز و تا اواخر تیرماه در مناطق غربی استان ادامه خواهد داشت . همچنین پیش بینی می گردد از این سطح بیش از ۲۵۰ هزار تن محصول برداشت گردد که نسبت به سال زراعی گذشته ۶۶ هزار و ۴۰۰ تن افزایش خواهد داشت .

شایان ذکر است بر اساس دستورالعمل خرید تضمینی جو سال جاری ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم محصول جو مازاد بر نیاز کشاورزان 16300 ریال تعیین شده که در صورت کاهش قیمت جو در بازار جهت حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان محصول مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام از کشاورزان خریداری خواهد شد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید