Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

پیش‌بینی تولید۲ هزار و ۵۰۰ تن جو در سطح استان کردستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سومین جلسه کمیته فنی بذر استان بر لزوم نظارت بر مراکز خصوصی بوجاری که طی ۲ سال گذشته معضلاتی برای بذر استان فراهم آوردند، تاکید کرد و گفت: برخی مراکز بوجاری باوجود نظارت‌های صورت گرفته وارد تجارت بذر شدند و واقعا مشکلات بزرگی برای برنامه بذر استان ایجاد کردند.

پیش‌بینی تولید۲ هزار و ۵۰۰ تن جو در سطح استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدصالح احمدی با اشاره به تشریح وضعیت برنامه بذر استان افزود: میزان خرید بذر استان کردستان در سال زراعی  ۹۸ - ۹۷  حدود ۲۴ هزار و ۶۰۲ تن بود که از این میزان ۱۸ هزار و ۵۱۲ تن را فرآوری و ۱۹ هزار و ۷۲۹ تن را توزیع کردیم.

وی افزود: میزان تحقق برنامه خرید بذر سال  زراعی ۹۷ - ۹۸ در کشت آبی ۸۳ درصد و در کشت دیم ۹۳ درصد بود.

احمدی با اشاره به وضعیت نهایی کشت بذر گندم در مزارع استان یادآور شد: در سال زراعی ۹۷-۹۸  برنامه کشت بذر گندم در استان در مجموع ۱۵ هزار و ۷۵۷ هکتار بود که ۱۵ هزار و ۶۹۹ هکتار آن محقق شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به سهمیه تولید بذر شرکت‌های بذری استان گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۸ در مجموع سهمیه تولید بذر توسط شرکت‌های بذری استان ۲۴ هزار و ۳۷۳ تن بود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۲۵ هزار و ۲۵۲ تن بذر گندم توسط شرکت‌های تولید و فرآوری بذر استان تولید شود که از این میزان هفت هزار و ۲۶۶ تن برای  کشت آبی و ۱۷ هزار ۹۸۷ تن برای کشت دیم است.

وی تاکید کرد: طبق برآوردهای انجام شده امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن تولید جو خواهیم داشت که این تولید بذر جو تا کنون در سطح استان بی سابقه است.

احمدی اظهار کرد: در زمینه بذر جو هم وضعیت مناسبی داریم بطوریکه در جو آبی پیش‌بینی می‌کنیم یک هزار و ۹۴۲ تن تولید داشته باشیم اما نیاز استان ما یک هزار و ۱۱۴ تن‌ استان است و اضافه آن را به استان‌های دیگر صادر می کنیم اما در جو دیم  پیش‌بینی ۶۵۶ تن تولید داریم که همه آن مورد نیاز استان است و در استان مصرف می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید