Iranian Agriculture News Agency

توزیع 14600 اصله نهال گل محمدی و پسته در شهرستان میانه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از تامین و توزیع 14 هزار و ششصد اصله نهال گل محمدی و پسته در راستای صرفه جویی از منابع آب وتوسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان میانه خبر داد.

توزیع 14600 اصله نهال گل محمدی و پسته در شهرستان میانه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  شهرام ایرانی پور با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال بیش از 15هکتار از باغات و اراضی دیم و آبی با نهال های یارانه ای گل محمدی وپسته زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه و نیم است کار کاشت نهال در سطح شهرستان شروع شده است گفت: با در اختیار قرار دادن نهال یارانه ای و حفر چاله برای کاشت تاکنون بیش از 14 هزار ششصد اصله نهال گل محمدی و پسته را توزیع و در زمینی بالغ بر 15هکتار با همکاری مردم و باغداران کاشته شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه گفت: تمامی مراحل و امورات کاشت نهال و حفر چاله با نظارت واحد باغبانی و مراکز هشتگانه جهادکشاوری شهرستان میانه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کشت گل محمدی ،زعفران و درختان کم آب بر (پسته ، بادام ، سنجد ) در شهرستان میانه از ظرفیت های جدید به شمار می‌رود و توسعه کشت آنها به سرعت در حال انجام است، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی سعی در توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی وکشت درختان کم آب بر دارد .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید