Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

امسال 5 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجرا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : براساس برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید بیش از 5 هزار هکتار سامانه نوی« آبیاری در اراضی کشاورزی این استان اجرا می شود .

 امسال 5 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در اولین جلسه ستاد سامانه های نوین آبیاری که با حضور عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد به برنامه و عملکرد توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان  اشاره کرد و افزود  : طی سال گذشته 8385 هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب 330 طرح در استان اجرا که  از این میزان  5326 هکتار  در قالب 178 طرح  اجرا و به پایان رسیده است .

به گفته وی ؛  همچنین   ۳۰۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان  با ۶۲ طرح در دست اجرا می باشد .

وی اظهار کرد : استان قزوین  در اجرای سامانه های نوین آبیاری  نسبت به سطوح ابلاغی با ۱۱۷ درصد پیشرفت  رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است .

خمسه تصریح کرد : همچنین  این استان در بین سایر استان های کشور  از نظرپیشرفت فیزیکی طرح توسعه  سامانه های نوین در سال گذشته  رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

وی یاد آور شد : بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین ؛  و اجرای مصوبه ۲۰ هزار هکتار جهش خوبی را در اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان ایجاد شده است .

وی اضافه کرد : پتانسیل استان در اجرای سامانه های نوین آبیاری سالانه  بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ هکتار بود که این میزان در حال  حاضر  به بیش از 5 هزار هکتار افزایش یافته  است.

خمسه  با اشاره به این نکته که هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد اجرای سیستم های نوین آبیاری است  یاد آور شد : در حال حاضر بیش  از ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : با وجود افزایش قیمت تجهیزات  تلاش کرده ایم با تخصیص و جذب اعتبارات ؛ طرح های نیمه تمام را عملیاتی کنیم .

خمسه عدم ثبات قیمت لوله و تجهیزات و اتصالات  را مهمترین  مشکل کشاورزان در زمینه  تامین خود یاری ذکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید