Iranian Agriculture News Agency

افزایش کشت دیم در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال کشت دیم در این استان با وجود بارندگی‌های زیاد، افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش کشت دیم در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی افزود: در کشت دیم نیاز به آبیاری نیست و کشاورزان با آب جمع‌آوری شده در بندسارها و رطوبت موجود در مزارع شروع به کشت می‌کنند و این فرصت، پتانسیلی است که کشاورزان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: امسال سه هزار و ۶۸۷ هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم و جو رفت که از این مقدار در سه هزار و ۵۹ هکتار گندم و در ۶۲۸ هکتار جو کشت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: به صورت میانگین از هر هکتار کشت دیم ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم گندم و جو برداشت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود از اراضی استان حدود ۲ هزار تن محصول جو و گندم برداشت شود.

وی تاکید کرد: تاکنون محصولات جالیزی در ۶۹۰ هکتار از مزارع دیم استان کشت شده و پیش‌بینی می شود با توجه به شروع فصل کشت بیش از سه هزار هکتار دیگر هم زیرکشت محصولات جالیزی هندوانه و خربزه برود.

قوسی تشریح کرد: از هر هکتار مزارع دیم هفت تن محصولات جالیزی برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود امسال پنج هزار تن محصولات جالیزی دیم در استان برداشت شود.

وی به کشاورزان دیم‌کار پیشنهاد کرد؛ نسبت به تغذیه اراضی خود با استفاده از کودهای شیمیایی و حیوانی در زمان مناسب اقدام کنند چرا که استفاده از این کودها در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید