Iranian Agriculture News Agency

برگزاری سایت الگویی محصول سالم ویژه زنان روستایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از برگزاری سایت الگویی محصول سالم در روستای تشنیز از توابع شهرستان کیار خبر داد.

برگزاری سایت الگویی محصول سالم ویژه زنان روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سایت الگویی محصول سالم با حضور آقای مهندس بیک بکان مدیریت هماهنگی امور ترویج سازمان،آقای مهندس بابایی کارشناس باغبانی سازمان،تعدادی از زنان شاغل در حوزه تولید و بسته بندی محصول سالم و کارشناسان مدیریت و مرکز جهاد کشاورزی شهرستان کیار در روستای تشنیز برگزار شد.

سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هدف از اجرای این طرح را آموزش و توانمند سازی زنان روستایی برای تولید محصول سالم اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در تولید محصول سالم حد مجاز کود و سموم کشاورزی استفاده می شود گفت: کشاورزان باید اطلاعات محصول خود را برای دریافت کد استاندارد و گواهی محصول سالم در سامانه حد مجاز آلاینده های وزارت جهاد کشاورزی وارد کنند.

داودی نیا افزود: این طرح با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و گواهی شده با محوریت اجرای دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی ،جلوگیری از سوء مصرف سموم شیمیایی،مدیریت منابع آب و خاک در ۵ هکتار باغ گردو در روستای تشنیز اجرا می شود.

گفتنی است تولید محصول ارگانیک به محصولی گفته می شود که در همه فرآیند تولید آن از مواد و سموم شیمیایی استفاده نشود و افزایش سطح زیر کشت محصول سالم و ارگانیک و بالا رفتن مصرف آن در نهایت به افزایش سطح درآمد کشاورزان کمک خواهد کرد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید