Iranian Agriculture News Agency

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع ورامین:

انتقال دانش از مراکز تحقیقاتی به مزرعه رویکرد مهم جهادکشاورزی است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای وزارت جهاد در توسعه کشاورزی و دست‌یابی به محصول با کیفیت، انتقال دانش از مراکز تحقیقاتی به مزارع است.

انتقال دانش از مراکز تحقیقاتی به مزرعه رویکرد مهم جهادکشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جواد وفابخش در جریان بازدید از مزارع نمونه گندم، جو و کلزای شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، کشاورزان سهم مهمی در تحقق اهداف این شعار و عبور از شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام در اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه برای کشور ایجاد کرده‌اند، ایفا می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، تقویت قطب‌های تولید محصولات زراعی و انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز تحقیقاتی به مزارع کشاورزی است که این مهم باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات زراعی می‌شود.
وی اظهار کرد: امروز به خوبی نتیجه تحقیقات کشاورزی در مراکز علمی، خود را در مزارع کشاورزی به نمایش گذاشته و آن را می‌توان در اصلاح سیستم‌های آبیاری، ارائه ارقام جدید پربازده و مقاوم در برابر بیماری و شرایط محیطی، به‌نژادی و به‌زراعی محصولات مشاهده کرد.
وفا بخش با اشاره به این که شهرستان ورامین، پیشگام و قطب تولید محصولات کشاورزی در استان تهران و کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: شهرستان ورامین با برخورداری از کشاورزانی پیشگام، نقش مهمی در تولید محصولات زراعی بر عهده دارند و با تولید گندم، جو و کلزای با کیفیت، بخش زیادی از نیازهای غذایی استان تهران را تأمین می‌کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز کشاورزان ایران اسلامی با تمام تلاش به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور، تولید کشور را با وجود شرایط تحریمی زنده نگاه داشته و اجازه ندادند هیچ کمبودی در کشور ایجاد شود.
در جریان این بازدید، معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع نمونه گندم، جو و کلزا در مناطق خاوه، تپه مرجان، آبباریک بازدید کرد و با کشاورزان به گفتگو پرداخت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید