Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد

تولید 63 میلیاردی فلفل در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت پیش بینی می شود 798 تن فلفل به ارزش اقتصادی 63 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

تولید 63 میلیاردی فلفل در جویبار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی با اشاره به آغاز برداشت انواع فلفل سبز از 57 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان جویبار، گفت: پیش بینی می شود 798 تن محصول به ارزش اقتصادی 63 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار متوسط عملکرد فلفل سبز این شهرستان را 14 تن در هکتار عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به مرغوبیت بالا و قیمت مناسب و استقبال خوب مردم برای مصرف این محصول انتظار می رود در سال های آتی شاهد افزایش کاشت فلفل در مزارع این شهرستان باشیم.

سعیدی به مزایای کاشت نشایی محصولات کشاورزی از جمله کاهش مصرف آب، استفاده حداکثری از زمین کشاورزی، افزایش عملکرد محصول، تراکم مناسب بوته، یکنواختی کشت، کاهش هزینه بذر، کاهش مصرف سموم و مبارزه آسان با علف های هرز، صرفه جویی در نیروی کارگری، کاهش مصرف کود شیمیایی، زودرس کردن محصول و در نهایت تولید محصول سالم اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری تعداد ۴ نفر به طور مستقیم و ١٠ نفر به طور غیر مستقیم در کشت نشاء و تولید این محصول اشتغال دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید