Iranian Agriculture News Agency

مسئول حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان:

وضعیت ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع آهوان سمنان پایش می‌شود

مسئول حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: در پی مشاهده ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع آهوان سمنان به‌منظور جلوگیری از خسارت به مراتع وضعیت حضور ملخ‌ها پایش می‌شود.

وضعیت ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع آهوان سمنان پایش می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهزاد شادمان اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت‌ماه، وجود ملخ‌های شکم بادمجانی با تراکم نسبتاً پایین در مراتع گردنه آهوان شهرستان سمنان مشاهده‌شده و به دلیل تراکم آن به آستانه زیان اقتصادی نرسیده و آسیب جدی را متوجه مراتع و بهره‌برداران منطقه نمی‌‌کند.

وی افزود: یکی از آفات مهم محصولات کشاورزی، مرتعی و جنگلی ملخ‌ها هستند و گونه‌های مختلفی از ملخ‌های بومی در استان روی گیاهان مرتعی و محصولات کشاورزی فعال هستند.

مسئول حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین گونه‌ای که در سال‌های اخیر افزایش جمعیت داشته Bradyporus latipes معروف به ملخ بادمجانی یا ملخ شکم بادمجانی است.

شادمان تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با انواع آفات از جمله ملخ‌ها، صرفاً در زمانی توجیه علمی و اقتصادی دارد که شدت هجوم و تراکم آن‌ها به آستانه زیان اقتصادی برسد.

وی گفت: با توجه به مشاهده ملخ شکم بادمجانی در مراتع شهرستان از همه همیاران و حافظان طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده آفت مذکور، ضمن معدوم کردن، موقعیت دقیق محل را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

مسئول حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: بهترین زمان مبارزه با این آفت قبل از تخم‌ریزی بوده که این زمان مصادف با پورگی این حشره است و طبق نظر کارشناسان گیاه‌پزشکی بهترین روش کنترل، معدوم کردن آفت به روش فیزیکی است.

شادمان افزود: وضعیت هجوم ملخ به منطقه به‌دقت رصد می‌شود و در صورت نیاز، نسبت به مبارزه شیمیایی با آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید