Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت :

اجرای کاداستر در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت : طرح کاداستر اراضی کشاورزی بابهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

اجرای کاداستر در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان که با حضور تشکل های فعال بخش کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، اظهار کرد: به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، این طرح در ۳۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز اجرا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تقویت تشکل‌های کشاورزی در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی استان را ضروری دانست و ادامه داد: ارتقای شاخص‌های توسعه استان در گرو توسعه پایدار بخش کشاورزی و توسعه کشاورزی قراردادی و حمایت از زنجیره‌هاست.

جلیلی افزود: ایجاد تشکل یا انجمن برای هریک از محصولات استراتژیک تولیدی استان برای رسیدگی به مشکلات و برطرف کردن محدودیت ها و حمایت از تولید این محصولات ضروری است. 

وی تصریح کرد: قانون رفع تصرف اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در جهت حمایت از تولید داخلی است و این رویکرد موجب بهبود اقتصاد بخش کشاورزی و روستاها می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: تاکنون در سطح 400 هزار هکتار پلاکات دارای تداخل با اراضی ملی که در سطح استان شناسایی شده بود، در کمیسیون رفع تداخل برطرف شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بر لزوم افزایش دانش بهره برداران و بکارگیری شیوه های نوین علمی در بخش کشاورزی از طریق ارائه آموزش های مهارتی تاکید کرد.

جلیلی خاطر نشان کرد: ایجاد مزارع و باغات نمایشی، تحقیقی، ترویجی و الگویی توسط کشاورزان پیشرو در سطح هر یک از پهنه ها و توسعه روشهای نوین با استفاده از ظرفیت محققان مرکز تحقیقات و کارشناسان ترویج ، از جمله برنامه های عملیاتی به شمار می رود که باید در سطح استان اجرایی شود و توسعه یابد.

در ادامه هر یک ازتشکل های حاضر در جلسه ، به تبیین برنامه ها و راهکارهای اجرایی خود در جهت رفع مشکلات در حوزه مرتبط با فعالیت خود پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید