Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و امور آبزیان استان کردستان:

بیش از 10 هزارتن انواع آبزی درسال98 در کردستان تولید شد

مدیر شیلات وامور آبزیان استان کردستان گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار تن انواع ابزیان، شامل ۴۱۰۰ تن ماهی قزل الا، ۵۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع ابی استان اعم از دریاچه های پشت سدها، آب‌بندها و رودخانه ها صید و روانه بازار شد.

بیش از 10 هزارتن انواع آبزی درسال98 در کردستان تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  در دیدار ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با پرسنل مدیریت امور شیلات و ابزیان استان عملکرد، برنامه ها و مشکلات پیش روی توسعه شیلات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در این جلسه مدیر شیلات وامور آبزیان استان کردستان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید ابزیان استان عنوان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار تن انواع ابزیان، شامل ۴۱۰۰ تن ماهی قزل الا، ۵۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع ابی استان اعم از دریاچه های پشت سدها، اببندها و رودخانه ها صید و روانه بازار گردید،

حمید حسین پور اذعان کرد: بیش از ۳۸۱۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل الا و ۱۳۴۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید شد که این تولیدات در بیش از ۲۳۵ واحد تولیدی در استان صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: با توجه به برنامه های در دست اقدام در صورت همکاری و مساعدت ادارات و سازمانهای ذیربط  در میان مدت می توان ۴۰۰۰ تن به تولید مذکور افزود و زمینه اشتغال حدود ۸۰۰ نفر را فراهم ساخت. هم چنین از دیگر برنامه های شیلات ، توسعه پرورش سایر ابزان می باشد.

مدیر شیلات و امورآبزیان افزود: عدم تخصیص آب، جلوگیری از رهاسازی ابزیان در اکثر سدها، کاهش اعتبارات تملکی و عدم همکاری مناسب برخی سازمانها از عوامل اساسی موانع توسعه این صنعت در کردستان می باشد.

محمد فرید سپری ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اذعان به اینکه استان کردستان با عنایت به وجود منابع آب فراوان و استعدادهای بالقوه توسعه شیلات ابراز امیدواری نمودو افزود: با تعامل بیشتر با ادارات و پیگیری مجدانه به برنامه های توسعه شیلات دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید