Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان نماد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که تمام تجهیزات آن بر دانش و فناوری های بومی در داخل کشور تکیه دارد.

طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان نماد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ هامون ۴ در دشت سیستان که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان هامون توسط آن آبرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد:  هدف ما از این سفر بازدید از میزان پیشرفت طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان است.

وی افزود: این طرح از پروژه‌های بسیار عظیم دولت بوده که با الطاف مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس‌جمهور با جدیت در حال پیشرفت است و از ویژگی های مهم آن این است که در اجرای آن، آبرسانی به بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی سیستان مورد توجه قرار گرفته است.

خاوازی با اشاره به این نکته که یکی از ویژگی های این طرح تامین، انتقال و توزیع آب توسط وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: بیش از پنج هزار کیلومتر لوله گذاری در این زمینه انجام شده و این طرح یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که تمام تجهیزات آن بر دانش و فناوری های بومی در داخل کشور تکیه دارد.

وی افزود: کلیه تجهیزات و پمپ ها توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ۱۲ ایستگاه پمپاژ در این منطقه 2 ایستگاه، ابر ایستگاه بوده و دستگاه‌های پمپاژ بسیار قوی در آن نصب شده که می تواند به طور متوسط ۱۵ متر مکعب آب را در لوله جابجا کند.

وی اذعان کرد: بالغ بر ۳۲ هزار هکتار از این پروژه تمام شده و امیدواریم مابقی آن که به دلیل مشکلات کرونا و بسته شدن کارگاه‌ها با محدودیت مواجه شد تا شروع کشت پاییزه به اتمام برسد و کشاورزان بتوانند از این منابع استفاده کنند و سیمای کشاورزی در این منطقه تغییر کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید