Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام نمود:

جزئیات خدمات اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مناطق سیل‌زده شهرستان کرمان

اکیپ های اداره کل دامپزشکی استان کرمان برای ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی، به مناطق سیل زده شهرستان کرمان اعزام شدند.

جزئیات خدمات اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مناطق سیل‌زده شهرستان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: در پی هماهنگی های انجام شده با مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان مبنی بر اعزام نیرو و ملزومات به مناطق درگیر این شهرستان، با برنامه ریزی های انجام شده، چندین اکیپ مجهز به انواع دارو، واکسن، سم و تجهیزات کامل فنی و پشتیبانی برای ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی  به مناطق سیل زده این شهرستان اعزام شدند.

وی اظهار کرد: از انجا که برخی مناطق بخش های گلباف و شهداد در مسیر سیلاب قرار داشته و تلفات و خسارات دامی بر آنها وارد شده بود، با اعزام سریع اکیپ‌های دامپزشکی به این مناطق سیل زده، اقدامات لازم به منظور بررسی وضعیت منطقه و کاهش خسارات این بحران صورت پذیرفت.

رشیدی انجام عملیات های واکسیناسیون، سم پاشی، دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده و ضدعفونی مناطق درگیر تلفات دامی و ... را از جمله اقدامات اکیپ های اعزامی به مناطق درگیر اعلام کرد.

این مقام مسوول در تشریح این عملکردها بیان کرد: اقدامات این اداره کل در مناطق سیل زده شامل بیمار یابی و معاینه رایگان دامهای بیمار، واکسیناسیون بیش از 2000 هزار راس دام‌های سبک (گوسفند و بز) و سنگین (گاو) بر علیه بیماری های تب برفکی و آنتروتوکسمی، ضد‌ عفونی و سم پاشی جایگاه‌های نگهداری دام به میزان 5000 متر مربع و سم پاشی 1000 راس دام زنده ، دفن بهداشتی لاشه‌ دام های تلف شده  و ... بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مراقبت بیماریهای مهم اخطار کردنی از جمله بیماری شاربن و شاربن علامتی، مشاوره و راهنمایی های لازم در خصوص بیماری های ورم پستان و عفونت سم و ... از جمله اقدامات دیگر این اداره کل در راستای کاهش خسارات این بحران بود.

رشیدی با بیان اینکه انجام عملیات های بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیل زده ای که تلفات دام و طیور وجود داشته، لازم و ضروری می باشد، افزود: بعد از وقوع بلایای طبیعی، انجام اقدامات مدیریت بحران حوادث، انجام اقدامات پیش گیری و مراقبت از  وقوع و شیوع بیماری های واگیر دامی و بیماری های واگیر مشترک مابین انسان و دام از جمله اقدامات مدیریت بحران و کاهش عوارض مرتبط است.

وی بیان داشت: اقلامی از قبیل انتی بیوتیک، داروی ضد انگل، سموم جهت سمپاشی جایگاه و همچنین واکسن آنترو توکسمی و ... از جمله نیاز های مبرم برای رفع این بحران بود که از سوی این اداره کل تامین شد.

رشیدی در پایان با تاکید بر اینکه دامپزشکی در مدیریت فوریت‌ها و بلایا و به‌ویژه بلایای طبیعی که تهدیدکننده سلامت انسان، حیوان و محیط زیست هستند، نقش بسزایی دارد، افزود: با اعزام این اکیپ ها شاهد کاهش خسارات ناشی از سیل و تسهیل مدیریت بحران بودیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید