Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی خبر داد:

پیش‌بینی افزایش 60 درصد تولید چغندرقند و 80 درصد شکر در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از مزارع استان از 20 روز گذشته گفت: با توجه به افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت چغندرقند در استان پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد رشد 60 درصدی تولید غده و 80 درصدی تولید شکر نسبت یه سال گذشته در استان باشیم.

پیش‌بینی افزایش 60 درصد تولید چغندرقند و 80 درصد شکر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: در سال زراعی 99-98 چغندرقند پائیزه در سطحی معادل 13 هزار و 350 هکتار از مزارع استان کشت شد که این میزان نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.

وی ضمن اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از 20 روز گذشته افزود: خوشبختانه امسال در زمینه عملکرد و عیار قند نسبت به سال گذشته شاهد افزایش و رشد قابل توجهی هستیم.

چنگلوایی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم در سالی که توسط رهبر فرزانه انقلاب به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است در کنار جهش و افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی شاهد رشد تولید چغندرقند و در نهایت تولید شکر حاصل از این محصول در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیر کشت ذکر شده حدود یک میلیون تن چغندرقند و از این میزان محصول 135 هزار تن شکر در استان تولید شود که با در نظر گرفتن این میزان تولید شاهد رشد 60 درصدی تولید چغندرقند و 80 درصدی شکر نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید